اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کمبود 3 هزار پرستار در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود ۳ هزار پرستار در استان وجود دارد، گفت: اگر این میزان را تامین کنیم، می‌توان به کیفیت مطلوب رسید.

کمبود 3 هزار پرستار در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد راشدی در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع با شکوه نمازگران مصلای اعظم امام خمینی(ره)  اظهار کرد: شهادت سردار ارشد اسلام، سردار سلیمانی را تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه علامه طباطبایی بارها گفته‌اند که من یک شب مراقبت از بیمار را با ۷۰ شب عبادت عوض نمی‌کنم، گفت: جایگاه پرستاری در جامعه به گونه‌ای است که اگر کسالتی به فردی وارد شود، همه کار می‌کنیم تا به آن فرد کمک کنیم و اگر در توان ما نبود، آن را به بیمارستان می‌بریم.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری تبریز ادامه داد: هر فردی که بیمارستان می‌آید با مشکلاتی از قبیل ناراحتی، استرس، دل‌شوره روبه رو است ولی آن کسی که خدمات به آنها داده و خیالشان را راحت می‌کند، تیم درمانی و نگهداری است.

وی با تاکید بر اینکه برای پرستاران استراحت، تعطیلات و غیره وجود ندارد، تصریح کرد: روز میلاد حضرت زینب(س) مزین به روز پرستار شده است زیرا ایشان بزرگ بانوی جهان است.  

راشدی با اشاره بر اینکه در ایران ۱۴۰ هزار پرستار شاغل در کل کشور وجود دارد، گفت: ۹ هزار پرستار در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد که ۶ هزار از آنها در شهر تبریز است.

وی ابراز کرد: شدیداً با کمبود پرستار مواجه هستیم و با توجه به استانداردهای داخلی و خارجی باید گفت که خیلی از این استانداردها فاصله داریم.

رئیس هیات پرستاری تبریز ادامه داد: شیفت‌های اضافی به همکاران پرستار تحمیل می‌شود از این‌رو احتمال خستگی برای آنها وجود دارد،

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود ۳ هزار پرستار در استان وجود دارد، افزود: اگر این میزان را تامین کنیم، می‌توان به کیفیت مطلوب رسید.

راشدی به ۲۰۰ دانشگاه پرستاری، ۱۵۰۰ استاد عضو هیات علمی در رشته پرستاری و ۶۰ هزار دانشجوی پرستاری در کل کشور اشاره کرد و گفت:  ۹ دانشکده و مرکز آموزشی پرستاری و ۶۰ استاد و ۲۵۰۰ دانشجو و ۶۰۰ دانشجو فارغ‌التحصیل در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد به طوریکه نیاز استان فراتر از این تعداد است.

وی با بیان ۶۰۰ پرستار در سال گذشته جذب کرده‌ایم ولی کفایت نمی‌کند، گفت: با مشکل فرارسیدن سن بازنشستگی اکثر پرستارها، ایجاد تخت‌های جدید و توسعه بیمارستان‌ها روبه رو هستیم.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری تبریز خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت اجرا شده و بسیاری از مشکلات را کاهش داد ولی میزان مراجعه را افزایش داده است.

وی، طرح مراقبت از بیمار در منزل را یکی از طرح‌‌های مورد اجرا برشمرد و گفت: اکثر کادر پرستاری ما زنان هستند و این شیفت‌های اجباری

راشدی با تاکید بر جلوگیری از خدمت غیرمجاز از طریق مراکز غیرمجاز، گفت: برخی تنش و خشونت علیه جامعه پرستاری زیاد شده است ولی باید دقت کنیم که آیا کم کاری منجر شده یا کمبود باعث شده است تا ارباب رجوع گاها ناراحت باشد.

وی ‌متذکر شد: من از همکاران پرستار شرمنده هستم که به حق و حقوق کافی و قانوتی خود نرسیده‌اند زیرا ما الان همکارانی داریم که ۸ تا ۲۲ ماه ححق و حقوق معوقه دارند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول